Rabu, 16 Mac 2011

EURO vs USD ANALYSIS (17 MARCH 2011)











TF DAILY ANALYSIS;

Pergerakan pasaran pada TF Daily ini masih dalam unjuran peningkatan 'bullish'. analysis pada TF Daily ini berdasarkan iringan Haiken Ashi Kus-Kus support 1 yang mana pasaran masih bergerak diatas support 1 dan B-Band-Stop v1 support 2 masih mengujurkan pasaran dalam peningkatan. arus pasaran didapati telah membuat top 1 seterusnya menurun seketika bagi mengujudkan bottom 1 dan meningkat semula ke top 2 dan sekarang pasaran pada TF Daily ini sedang bergerak pada 50% arus ulang alik fibonacci pada skala CS Daily. Apa pun untuk tindakan selanjutnya bagi mempastikan pergerakan pasaran kearah mana harus dikaji dan dilihat terlebih dahulu pada TF yang lebih kecil untuk meramalkan arah tuju pasaran yang selanjutnya.
TF H4 Analysis;
Pergerakan pasaran semakin sukar untuk diramalkan, ini kerana berkemungkinan pasaran dalam arus pembetulan pasaran dalam gelombang corecction TF H4 ini. Apa pun pasaran dilindungi oleh B-Band-Stop V1 Support 2 bagi mengunjurkan pasaran mungkin akan terus meningkat kerana pasaran masih belum berjaya menembusi support 2. Dalam situasi ini berkemungkinan peratusan arah pasaran sama ada naik atau turun adalah 50-50 untuk kearah Impulsive pada bila-bila masa. Jadi langkah yang sepatutnya diambil adalah dengan cara mengekori pasaran dengan meletakkan PO pada support Haiken Ashi dan jika pasaran membuat turning untuk jangka masa pendek pun bergitu juga harus mengiringi pada pergerakan yang selanjutnya dengan sentiasa mengaktifkan PO dan SL.

TF H1 Analysis;
Pergerakan pasaran pada TF H1 ini dalam unjuran penurunan dan pasaran masih mencari arah tuju dengan penurunan pasaran dan juga peningkatan pasaran dalam skala jangka masa yang pendek bagi mengujurkan kearah pergerakan Impulsive pada bila-bila masa. ini kerana pada lakaran TF H4 gelombang pasaran telah memenuhi syarat untuk kearah pergerakan Impulsive pada bila-bila masa setelah pasaran siap sepenuhnya dalam keadaan corecctive pada semua TF. Untuk mempastikan keadaan gelombang pasaran menjerumus kearah mana, pastikan dan fokuskan pada TF 15mnt @ 30mnt untuk menjejaki dan mengekori pasaran dengan mengiringi PO pada indicator Haiken Ashi dan meletakan SL pada harga yang terendah atau yang tertinggi mengikut sesuatu gelombang CS. Jika pasaran menghampiri pada sesuatu support atau resistance trailingkan PO dan SL dengan mengaktifkan PO dan SL untuk BUY STOP atau SELL STOP.

Sekian Terima kasih.

http://partchinco.blogspot.com

Facebook : pacingko trade / pacingko cingko

Email & YM ID : pacingko@gmail.com

http://forum.fxopen.com/showthread.php?43923-Mekanikal-Analisis-EU-GU-AU/page9


Skype ID : partchinco


Analysis bukanlah sesuatu yang pasti belaku untuk apa yang diharapkan akan tercapai. Tetapi sekurang-kurangnya berusaha sebaik yang mungkin untuk tidak menyalah tafsirkan andaian yang diramalkan menjadi impian.

DIAM-DIAM BUAT DUIT DIAM-DIAM DAPAT DUIT