Selasa, 15 Mac 2011

EU Analysis 15 March 2011













TF Daily analysis;


Pergerakan dikesan sebagai IMPULSIVE untuk TF Daily ini, dan pergerakan pasaran diramalkan sudah hampir kepenghujung trend untuk gelombang pembetulan, ini kerana ramalan dibuat berdasarkan pergerakan pasaran berada diatas Haiken Ashi Kus-Kus Support 1 dan B-Band-Stop V1 Support 2 masih mengiringi pergerakan pasaran dengan menuju kearah bullish. apa pun setiap analysis haruslah berpandukan pada sejarah pergerakan pasaran mengapa terjadinya shadow dan analysis tersebut dikaji pada TF yang lebih kecil untuk membuat sebarang ramalan.

TF H4 Analysis;

Pada gelombang TF H4 ini, gelombang Impulsive telah pun berlaku dan pergerakan gelombang corecctive pula sedang berlaku dimana arus gelombang pembetulan telah mrmbuat 2 top pada unjuran harga tertinggi dan 2 bottom pada unjuran harga yang terendah semasa pasaran sedang dalam keadaan gelombang pembetulan. Diramalkan pada bila-bila masa sahaja arus pasaran akan berlaku kepada gelombang Impulsive setelah gelombang pasaran pembetulan ini mencukupi syarat. Untuk melengkapkan signal bagi unjuran pembelian pasaran fokuskan pada pergerakan pasaran apabila pasaran sedang atau sudah menghampiri Indicator B-Band-Stop V1 Support 2 untuk posisi Pending Order Buy Stop bersama Money risk untuk modal yg telah diperuntukan pada hari ini. sekiranya masih belum pasti arah tuju pasaran yang selanjutnya semak gelombang pasaran pada TF yg lebih kecil bagi memastikan gelombang sudah mencukupi syarat atau tidak..

TF H1 Analysis;


Pada pergerakan gelombang Tf H1 ini, pasaran dikenalpasti telah membuat gelombang Impulsive pada unjuran gelombang corecctive Bullish pada TF H4 Top No 1 kemudia pasaran telah menurun semula bagi membentuk gelombang corecctive untuk Bottom no 1 pada TF H1, H4, dan TF 30m. dan berikutnya pasaran meningkat semula bagi ,elengkapkan gelombang corecctif ke Top no 2, dan seterusnya kembali semula untuk membuat gelombang corecction ke bottom no2, jika pada TF H4 pasaran menurun sehingga ke support no 2 maka pada TF H1 dan 30m gelombang tersebut dikenali sebagai gelombang Impulsive untuk jangka pendek.
jika pada TF Daily gelombang pasaran menurun untuk membuat pembetulan pasaran maka pada TF H4 dikenali sebagai gelombang Impulsive untuk jangka masa yg agak panjang...

sekian terima kasih.
pacingko
http://partchinco.blogspot.com
Email & YM ID : partchinco@yahoo.com
Skype ID : partchinco


Analysis bukanlah sesuatu yang pasti belaku untuk apa yang diharapkan akan tercapai. Tetapi sekurang-kurangnya berusaha sebaik yang mungkin untuk tidak menyalah tafsirkan andaian yang diramalkan menjadi impian.

DIAM-DIAM BUAT DUIT DIAM-DIAM DAPAT DUIT